حمل اثاثیه منزل در اصفهان یکی از اموری است که خیلی از افراد ترجیح می دهند برای اسباب کشی! وقت زیادی بگذارند و با ماشینی که حجم جای آن برای وسایل کم است وسایل خود را! به مرور و کم کم به مکان جدید انتقال دهند. گاهی اوقات هم افراد برای حمل اثاثیه منزل در اصفهان از ماشین شخصی خود استفاده می کنند! و وسایلی که سبک تر هستند را جابه جا می کنند و برای حمل بارهای با وزن بیشتر! و سنگین تر مثل یخچال، لباسشویی، اجاق گاز و… از نیسان و وانت استفاده می کنند. یا اگر حجم لوازم و وسایلشان خیلی زیاد است از شرکت خدمات حمل و نقل یک کامیون کرایه می کنند و وسایل ریز و کوچک تر! را با ماشین شخصی خود حمل می کنند.

 

فهرست تصاویر :

 

سفارش اسباب کشی و استفاده از یک کامیون و یا وانت

معمولا از این روش برای وقت هایی استفاده می شود که وسایل اسباب کشی بسیار زیاد است! ولی مسیر جابه جایی به مکان جدید کوتاه و کم است. ولی برای اسباب کشی های برون شهری و یا با مسیر طولانی هم می شود از این روش استفاده کرد. باید به این نکته توجه کرد که وانت یا نیسانی که میخواهید برای حمل اثاثیه منزل در اصفهان برای مسیر طولانی! استفاده کنید حتما سقف داشته باشد تا اگر هوا بارانی بود اسباب و وسایل تان خیس نشود! و بسته بندی اثاث خود را به یک تیمی که کار بلد است بسپارید.

درخواست دادن وانت یا نیسان حمل بار در چندین مرحله

در بسیاری از مواقع هم پیش می آید که افرادی می خواهند اسباب کشی کنند! و محل سکونت جدید آن ها به خانه قدیمی آنها نزدیک است! به همین دلیل از این که بخواهند کامیون سفارش دهند منصرف می شوند! و به سفارش چند وانت یا نیسان اکتفا می کنند. البته ما به شما پیشنهاد می دهیم که برای اسباب کشی و حمل اثاثیه منزل! به جای اینکه چند وانت یا نیسان سفارش دهید یک کامیون برای حمل اثاث خود سفارش دهید.

اگر قصد دارید که وسایل منزل خود را با ماشین شخصی خود به محل جدید زندگی تان انتقال دهید! حتماً سعی کنید که لوازم تان را اصولی بسته بندی کنید! به این دلیل که اگر برای جابجایی بار از صندوق عقب ماشین شخصی خود استفاده کنید! این کار در مسیرهای کوتاه و به خصوص در مسیرهای بلند ممکن است به وسایل شما آسیب برساند! پس حتماً در هنگام جابجایی وسایل منزل خود با ماشین شخصی، بسته بندی اصولی را فراموش نکنید.

شرایط و ضوابط حمل و نقل اسباب و اثاثیه منزل

اولین موردی که برای حمل اثاثیه منزل به وجود می آید این است که شرکتی را که انتخاب کرده اید! تا وسایل شما را جا‌ به‌ جا کند شرایط اولیه برای جابجایی را به صورت صحیح! سالم و در زمانی که شما تعیین کرده اید انجام دهد. در بسیاری از اوقات شرایطی به وجود می‌ آید که پیش بینی نشده هستند! و ممکن است که کالا دچار آسیب ویا نقص شود و بهتر است طبق قوانین و مقرراتی که وجود دارد! شرکتی که برای حمل اثاثیه منزل خود انتخاب کرده ‌اید مسئولیت خود را بپذیرد.

این را به خاطر داشته باشید که برای حمل اثاثیه منزل بارنامه ای صادر می شود! که این بارنامه باید دارای تاریخ  و زمان معین برای تحویل باشد. این بارنامه می تواند شما را مطمئن کند تا با خیالی راحت و بدون نگرانی برای تحویل کالا خود اقدام کنید.

برخی اتفافاتی که شرکت ها در قبال آن مسئولیتی قبول نمی کنند

  • آسیب دیدن کالاها و وسایل که خود صاحبان، وسایل را درست بندی نمی کنند و به کالا آسیب می‌‌زنند.
  • شرکت های حمل اثاثیه منزل در مقابل صدمه دیدن ابزار و وسایل مکانیکی و الکترونیکی! مثل ابزار آلات موسیقی، ساعت و وسایل های برقی مسئولیتی قبول نمی کنند! چه کالاها درست بسته بندی شده باشند چه نشده باشند. مگر اینکه خود شرکت حمل اثاثیه منزل در قبال این گونه وسایل مسئولیت کامل برای آنها پذیرفته باشد.
  • شرکت های حمل کالا و اسباب مسئولیتی در قبال خراب شدن مواد غذایی! یا آسیب دیدن گل و گیاهان و حیوانات خانگی قبول نمی کنند.
  • همچنین شرکت های حمل کالا وقتی اشیا و وسایل داخل بسته بندی شده گم بشود مسئولیتی قبول نمی کنند‌. مگر در شرایطی که وسایل بسته بندی شده برای بازرسی باز شود.
  • اگر بخشی از مجموعه کامل یک اثاثیه آسیب و خسارت ببیند شرکت حمل کالا و اثاثیه! مسئولیت تعمیر و یا بازیابی کالای آسیب دیده را برعهده دارد مثلاً اگر سه دست فرش داشته باشید! و اینها اگر آسیب ببیند یا گم بشوند شرکت حمل اثاثیه در قبال این سه فرش مسئول خواهد بود! اگرچه این قانون در برخی کشورها ممکن است فرق داشته باشد.
  • قوانینی که باید در هنگام حمل اثاثیه منزل خود به آن توجه داشته باشید این است که! اگر در هنگام تحویل بار، اسباب و کالاها ضرر یا آسیب ببینند سرویس های باربری! هیچ مسئولیتی در قبال این ضررها قبول نمی کنند پس توصیه ما به شما این است که! هنگام تحویل و خالی یا پر کردن ماشین خودتان هم در آنجا حضور داشته باشید.

قوانینی که شرکت های باربری برای حمل اثاثیه منزل باید انجام دهند

شرکت های بسته بندی و حمل اثاثیه منزل موظف هستند مجموعه ای از قوانین را در رابطه با! شرایط حمل و نقل اثاثیه منزل رعایت کنند. همه این قوانینی که وجود دارد و شرکت های حمل و نقل کالا و اثاثیه باید انجام دهند! مبنی بر اساس نامه اتحادیه باربری می باشد.

طبق این قوانین نباید شرکت های باربری خدماتی خارج از عرف این قوانین و مقررات انجام دهند. ولی در برخی موارد اگر خواستید کالای مجاز را بدون توجه به قوانین و مقررات  بارگیری کنید! این کار با توافق و پرداخت هزینه های جداگانه اشکالی ندارد. قوانین دیگری هم وجود دارد که در این قوانین بیان شده که برای حمل کالاهای حساس و شکننده! لازم است که دو یا چند نفر کالا را جابه جا کنند. این کالاها عبارت است از یخچال، میز ناهار خوری، میز، گاو صندوق، اجاق گاز و… این کالاها به صورت توافقی! !شامل هزینه های جداگانه خواهند بود.

ضوابطی مرتبط با خسارت و زیان مربوط به کالای مشتری

طبق اساسنامه ی اتحادیه باربری اگر در هنگام حمل اثاثیه منزل و اسباب کشی، اثاثیه و کالای شما آسیب ببیند! و دچار خسارت شود وسایل شما تحت حمایت سازمان باربری قرار می گیرد و می‌توانید برای دریافت خسارت اقدام کنید.

هزینه های توافقی به چه هزینه هایی گفته می شود

همانطور که در بالا اشاره کردیم بعضی از کالاهایی که حساس و شکننده هستند باید با توجه زیادی حمل شوند. به هزینه های اضافی که مشتری به کارگر برای حمل این کالاها توافق و پرداخت می کند! کالاهایی مثل تردمیل، یخچال، میز ناهار خوری، وسیله ورزشی و این دست از وسایل هزینه توافقی می گویند.

هزینه پیاده روی به چه هزینه ای گفته می شود

حق پیاده روی کارگر مربوط به قوانینی است که کارگران و نیروهای خدماتی در هنگام حمل و انتقال اثاثیه! از منزل تا ماشین باربری یا از ماشین به منزل انجام می دهند. مطابق قوانین اتحادیه باربری این هزینه ها به هزینه های درون شهری و برون شهری تقسیم می شود! و قیمت های آن با هم فرق می‌کند.

حمل و نقل اسباب و اثاثیه منزل توسط بهترین شرکت باربری

شرکت صدرابار یکی از قدیمی ترین شرکت های حمل و نقل اسباب و اثاثیه منزل است که بیش از دو دهه فعالیت دارد. این شرکت به تمام اصول و قوانین شرکت ها پایبند بوده و در بین شرکت های دیگر! در انجام این فعالیت، یکی از معروف ترین و متخصص ترین شرکت های حمل کالا به شمار می آید. این شرکت یک مرجع تخصصی در زمینه حمل و نقل می باشد. متقاضیان می توانند برای ارسال د رخواست خود از مسئولین مشاوره بگیرند و از خدمات ما استفاده کنند.

همانطور که اشاره کردیم برای حمل و نقل بین المللی و انتقال بار بین شرکت های تجاری راه های مختلفی وجود دارد! روش هایی مثل راه های جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی. در بین تمام راه های حمل و نقل بین المللی راه دریایی مزیت های بیشتری نسبت به روش های دیگر! حمل کالا دارد که این مزیت ها مورد توجه تاجران هم قرار گرفته است.

نتیجه ای که از مطالب گفته می توان گرفت

معمولا افراد ترجیح می دهند که در زمان تعویض محل زندگیشان در همان محدوده قبلی که زندگی می کردند! و در بهترین منطقه نزدیک به محل سکونتشان خانه ای انتخاب کنند. خیلی اوقات مسیر جابه جایی و حمل اثاثیه منزل، مسافت کمی دارد! مثلا در حد چند کوچه عقب تر یا جلو تر، و بعضی از این افراد فکر می کنند که! چون مسیر کوتاه است پس اسباب کشی هم آسان است. اما اگر از یک شرکت باربری خوب برای حمل اثاث خود استفاده کنید تجربه اسباب کشی راحت را خواهید داشت.

سوالات متداولی که بعد از خواندن مقاله به ذهنتان خطور می کند

  1. برخی اتفافاتی که شرکت ها در قبال آن مسئولیتی قبول نمی کنند را نام ببرید ؟ آسیب دیدن کالاها و وسایل که خود صاحبان، وسایل را درست بندی نمی کنند و به کالا آسیب می‌‌زنند. / شرکت های حمل کالا و اسباب مسئولیتی در قبال خراب شدن مواد غذایی! یا آسیب دیدن گل و گیاهان و حیوانات خانگی قبول نمی کنند.
  2. قوانینی که شرکت های باربری برای حمل اثاثیه منزل باید انجام دهند چیست ؟ طبق این قوانین نباید شرکت های باربری خدماتی خارج از عرف این قوانین و مقررات انجام دهند. ولی در برخی موارد اگر خواستید کالای مجاز را بدون توجه به قوانین و مقررات  بارگیری کنید! این کار با توافق و پرداخت هزینه های جداگانه اشکالی ندارد.
  3. راهکار درباره اینکه اگر در هنگام حمل اثاثیه منزل و اسباب کشی، اثاثیه و کالای شما آسیب ببیند و دچار خسارت شوید چیست ؟ وسایل شما تحت حمایت سازمان باربری قرار می گیرد و می‌توانید برای دریافت خسارت اقدام کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *